Vad dricker ni för kaffe på jobbet?

Det är väl näst intill omöjligt att föreställa sig ett kontor utan kaffemaskin? Både ni som jobbar och era besökare vill kunna dricka en god kopp kaffe på mötet eller under pausen. Men kaffemaskiner kan kosta en hel del i inköp och har kanske svårt att få plats i er budget. Då kan leasing av kaffemaskinen vara den perfekta lösningen.

En stor fördel med att leasa istället för att köpa en kaffemaskin är att du inte behöver lägga ut en stor engångssumma vid anskaffningen. Vi kan hjälpa dig med ett förmånligt leasingupplägg på maskinen samtidigt som det företag som levererar maskinen via ett serviceavtal sköter installation, underhåll, rengöring och påfyllning av kaffe. Tidseffektivt och bekvämt för din verksamhet.

Du kan leasa både nya och begagnade kaffemaskiner.

Vill du få en personlig kontakt med oss och berätta om dina behov? Kontakta oss här…

Teknisk utrustning på arbetsplatsen måste fungera

Mycket av den nödvändiga kontorsutrustningen kostar en hel del pengar i inköp och kan även vara svår att underhålla för ett mindre företag. Utrustning som behövs på de flesta kontor är till exempel kopieringsmaskiner, växeltelefoni, fasta telefoner, mobiltelefoner, datorer, skrivare och projektorer. Genom leasing slipper du höga anskaffningskostnader, kan hålla dig med den senaste tekniken och kan dessutom hålla dig med tillhörande fördelaktiga avtal.

Det är mycket vanligt med exempelvis kopieringsmaskiner och skrivare att ett avtal görs så att ni endast betalar för den mängd kopior och utskrifter ni gör. Serviceavtal är mycket vanligt förekommande tillsammans med leasingavtalet, så att när det är något fel på kontorsutrustningen kommer en expert till er som snabbt avhjälper felet. Du kan leasa både ny och begagnad kontorsutrustning.

Vill du få en personlig kontakt med oss och berätta om dina behov? Kontakta oss här…

 

Vi är en av få aktörer som även finansierar mjukvara som webbsida, CRM-system och appar, inte bara produkter.

Vill du veta mer? Kontakta oss här…

Vi sparade massor av timmar åt vår kund

Norrvidinge tillhandahåller transport- och maskintjänster samt anläggningsmaterial i södra Sverige. De har 35 anställda och 350 miljoner i omsättning och var väl insatta i vad de behövde. Om deras ekonomiavdelning hade gjort all efterforskning och kontaktat alla möjliga finansinstitut på egen hand så hade det tagit dem massor av tid. Istället vände sig företaget till oss för att låta oss hitta lösningen. Gemervärde har redan ett stort kontaktnät och etablerade samarbetspartners så vi kunde snabbt presentera en färdig och passande lösning åt Norrvidinge. Jag hjälpte till att ordna leasingavtal på 14 stycken maskiner, såsom vikarmslift, dieseltank och 4-mansbod, vilka delades upp på 6 olika avtal och 3 olika leasingbolag. Vi kunde spara massor av timmar åt vår kund och det är värt mycket! 

Så här säger Martin Nilsson, vice VD, om vår insats:

Vi på Norrvidinge var igång med ett företagsförvärv och i köpet ingick en hel del maskiner och annan utrustning. Maskinerna varierade i både ålder och pris men totalt sett var de värda mycket pengar vilket gjorde att vi inte ville binda upp kapital i maskinerna. Istället ville vi använda dessa pengar till att utveckla vår verksamhet. När vi fick kontakt med Maria på Gemervärde kunde hon ge oss en leasinglösning där hon och hennes partners delade upp maskinerna och utrustningen på tre olika leasingavtal. På så vis fick vi rätt upplägg för varje objekt, totalt var det 14 objekt, och de lades upp på några olika leasing avtal. En mycket smidig lösning som var precis vad vi önskade oss.

Tips för startups

Att starta ett företag innebär ofta att storbankerna och andra finansinstitut endast ser problem och risker. Det gör det svårt att få kapital eller annan finansiering som är nödvändig för att komma igång med företaget. För en av våra kunder var det precis så. Det nystartade bemanningsföretaget planerade att hyra ut personal inom byggbranschen. Gemervärde har stor erfarenhet av olika paketeringar och kreativa lösningar för startups. En av lösningarna var att presentera Fakturaköp för vår kund. På så vis får bolaget in pengarna snabbare så att de exempelvis kan betala ut lönerna i tid. I det här fallet kunde vi även hjälpa vår kund med en annan paketering vid låneansökan som täckte upp för bankens kreditrisker och vår kund fick lånet de behövde beviljat.