Ni kanske ska starta en ny filial, eller så kanske kopiatorerna är gamla och telekomutrustningen behöver bytas ut?

Leasa kontorsutrustning

Oavsett vad saken gäller, är en sak säker: kontorsteknologi är ingen billig sak. Särskilt när ekonomin är ansträngd, som i nedåtgående tider då man gärna skjuter upp nyanskaffningar av den här typen. Eller avstår från dem helt och hållet, med tanke på likviditeten och krediten. Men varför skulle ni vänta?

Även om leasing av kontorsteknik och kontorsutrustning än så länge är ganska ovanligt, är det för den sakens skull inte ett mindre lockande alternativ. På grund av sin normalt långa livslängd, plus de höga inköpskostnaderna, har kontorsutrustning en mycket lång avskrivningstid. Leasing innebär å andra sidan att man direkt kan dra av kostnaden, eftersom det vanliga avskrivningsförfarandet bortfaller. Av det skälet är leasing ofta billigare än inköp.

Du kan leasa både ny och begagnad kontorsutrustning.

Dessutom tillkommer de vanliga fördelarna med leasing:

  • likviditeten skyddas
  • kreditgränsen drabbas inte
  • kostnaderna hålls på en konstant och känd nivå
  • skatten blir förmånligare, eftersom avbetalningarna ingår i driftkostnaderna
  • nyinvesteringar kan göras även i tider då ekonomin är ansträngd.

När du väljer att finansiera ditt köp genom leasing behövs vanligtvis ingen säkerhet. Produkterna du leasar står för den säkerhet som du annars måste lämna vid ett banklån.

Kontakta oss angående leasing av kontorsutrustning